Som maler i Slagelse skal du lave professionelle reklamefilm!

25 January 2020
Anders Lundtang Hansen

editorial

Kender du de der reklamefilm, som bliver sendt på lokal-TV og som er så tåkrummende pinlige, at man næsten ikke kan tåle at se på dem?

De er tydeligvis blevet skabt i en hurtigt frokostpause, mens en medarbejder har lånt et nogenlunde kamera, der er ikke hyret skuespillere, fordi man vil bruge ansigterne på medarbejderne og på den måde skabe genkendelighed og slå to fluer med ét smæk, tænker man – men det giver bagslag.

Ingen kan spille skuespil, man har ikke erfaring med lys, lyd eller klipning, og budskabet ender med at blive grinagtigt for andre end de ansatte selv – og selv de kan ende med at være pinligt berørte over det senere hen.

Så hvis du for et eksempel er følgende malerfirma i Slagelse, så vil vi gerne lige komme med et godt råd til, hvordan du skal gribe de her reklamefilm an: https://malerkanonen.dk/maler-slagelse/ 

Dette gælder sådan set også, hvis du kun agter at sende dem på få kanaler eller på nettet, for det handler om, at du skal sammensætte et konkret og godt budskab i disse reklamefilm og måske endda en fortælling, som kunderne kan forholde sig til.

Det kræver ikke en masse at lave gode reklamefilm, og du skal sørge for, at dit kommunikative budskab hænger sammen fra start til slut, for reklamefilm skal ikke bare ses som et supplement til dit firma – de bliver set som en del af dit firma.

Derfor kan du måske mene, at sådan nogle lettere hjemmelavede reklamefilm har sin charme, så er den charme hurtigt forduftet og erstattet af latterliggørelse, og selvom man siger, at der ikke er noget, der hedder dårlig PR, så vil kunderne tænke, at hvis man tager ens reklamefilm så useriøse, så tager de nok heller ikke deres håndværk alvorligt.

Så ryger budskabet og meningen med ens reklamefilm jo lige pludselig.

Så hellere bruge tiden og pengene på at skabe en god reklamefilm, så man får noget ud af pengene.

More articles