Styrk samarbejde og videndeling med Office 365 kurser
Microsoft Office pakken er den mest anvendte platform for applikationer, som er relevante for kontor arbejdet i virksomheder verden over. Langt de fleste virksomheder – fra mindre firmaer til storkoncerner – anvender således Microsoft Office pakken i det daglige arbejde. Dette gælder også for offentlige virksomheder så som hospitaler, statslige institutioner og kommunale kontorer.
Dette giver mange fordele i forhold til eksempelvis kommunikation. Man kan stort set altid være sikker på at modtageren af en email sendt via Microsoft Outlook og vedhæftet en fil oprettet og gemt i et Microsoft Excel, Microsoft Word eller Microsoft PowerPoint format kan åbnes af modtageren, idet han eller hun vil være i besiddelse af samme applikation. Og med Microsoft Office 365 er dokument håndtering og videndeling blevet endnu nemmere, samtidig med at sikkerheden er i top.
Hvad er Microsoft Office 365, og hvordan anvendes det?
Microsoft Office 365 er, groft sagt, Microsoft Office pakken som er flyttet ud i skyen. Dette betyder for det første, at du ikke skal bekymre dig om at indkøbe cd rommer eller dvd’er når der skal installeres applikationer og opdateringer dertil på hver af arbejdspladsens computere. Du indkøber simpelt hen blot en arbejdsplads licens til Microsoft Office 365, og så får den enkelte medarbejder adgang til samtlige applikationer ved hjælp af brugernavn og password, som indtastes på en website.
Herfra kan han eller hun så hentede applikationer, som er relevante for vedkommende i det daglige arbejde. For det andet er det slut med besværlige vedhæftede filer og at skulle gemme tredive versioner af samme dokument. Med OneDrive kan du nemlig give medarbejderne mulighed for fildeling og versions styring, således at arbejds flowet omkring videndeling bliver meget lettere.