Hvordan skal dit malerfirma gøre sig markeret?
Der findes mange malerfirmaer ude i verden, og hvis vi bare ser på Danmark alene, som i forvejen er et lille land, så er der rigeligt med den slags firmaer herhjemme, specielt når vi tager den brede pensel af betydninger med også.
Det vil sige, hvis vi både tager de malerfirmaer med, som egentlig er et kontor for fagmalere, der mødes til at blive sendt ud på opgaver, hvor de så henter firmabilen samt materiale til at udføre opgaven.
Og så hvis vi tager de butikker med, som der sælger malermaterialer også, hvis man vil udføre maleropgaven selv, eller man bare vil klare noget af det selv.
Desuden kan der være overlap mellem disse to typer af firmaer.
Og den slags er der rigeligt af herhjemme, at man dårligt skal over en bystørrelse, der er mere end en landsby stor, før man kan finde en malerbutik eller et malerfirma – så typisk er det at finde sådan noget.
Så du kan nok se, at hvis du har aspirerende planer om at lave og oprette et malerfirma selv af en af disse typer eller et overlap af begge, så vil der være rigeligt med konkurrence.
Dog siger vi ikke, at kravet på malerarbejde er lige så sikkert som begravelses-forretningerne, men vi tør næsten godt sige, at der vil være garanti for mange kunder, hvis du spænder bredt og gør dig bemærket.
Men selvom man råber højest, har gode varer, en god service med videre, er det jo ikke sikkert, man bliver hørt, specielt ikke hvis man forsøger at møve sig ind på et område som ny spiller, hvor kunderne er vanedyr med den slags.
Så du bør nok udover at overveje, om kundegrundlaget er godt nok til dit malerfirma, om du så også evner at markere dig godt nok til, at forretningen kan løbe rundt i længden.