Er det størrelsen eller indholdet ved firmajulegaver?

28 November 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

De fleste af os vil nok mene, at det var sjovest at udse sig den største pakke under juletræet, da man var lille, for man håbede, at den var til en.

Man tænkte faktisk ikke så meget på, hvad der kunne være i, for man havde bare den opfattelse, at den stor gave måtte være ensbetydende med noget vildt, sejt og imponerende indhold, som man bare måtte eje, eller også var der noget psykologisk i, at man var den, der fik den største pakke, for det måtte betyde, den havde kostet mest, og man så havde den største betydning i selskabet.

Men det kunne jo bare være en pakke håndklæder, man fik, eller også var det måske en gave, der skulle til for at narre en, så det rent faktisk var en lille pakke, der var forklædt som en stor gave.

Nu om dage er det faktisk de fleste små pakker, som der er de bedste, da det kan være smykker, et armbåndsur eller andet, mens de store pakker som regel bare er tøj.

image

Firmajulegaver skal have den rette størrelse og indhold

En chef kan så også tro, at man kan lave samme psykologiske trick med at give nogle store firmajulegaver, som der fylder en hel del, så de ansatte kan føle sig betydningsfulde, selvom indholdet måske reelt ikke har kostet så meget.

For man tror, at man kan veje det op med, at indholdet ikke har kostet så meget, at man så får det til at fylde ud af noget.

Eller også tror man som chef, at det ser for fesent ud, hvis man bare kommer med en lille pakke til hver af de ansatte, så de føler, de ikke er så meget værd i firmaet.

Her skal man finde den gyldne middelvej mellem små og store pakker og dyrt og billigt indhold.

Det kan man alt sammen vælge blandt på https://julefabrikken.dk/ 

More articles